Cases

Komplet digital transformation af virksomhed med 20 års historie

Kunde: JD Logistik A/S

Udfordring

Manuelle processer og ønske om øget effektivitet

JD Logistik A/S løser alle praktiske opgaver omkring flytning og opbevaring af indbo og inventar, for private og offentlige kunder.

Virksomheden består af  ca. 30 medarbejdere med en vognpark på omkring 20 køretøjer og omfattende teknisk udstyr. Lagerfaciliteterne, inklusiv administration, er på omkring 10.000 kvadratmeter og omfatter også en containerhal på 2.300 kvadratmeter.

Daglig administration af disse faciliterer og mandskab, er en opgave teknologien kan hjælpe med at forsimple.

 

Løsning

Digital innovation på alle hylder

  • Dataoprydning. Oprydning og normalisering eksisterende datagrundlag
  • Udvikling af software til digitale scannere, til styring af lagerfaciliteter
  • Webplatform til håndtering af lagerkunder, hvor de kan bestille, plukke og håndtere deres egne varer
  • Udvikling af nyt IT system til daglig drift af hele virksomheden
  • iPad app til udarbejdelse af besigtigelser hos kunder
  • Daglig rådgivning og sparring ift. optimering af processer, og videre digital udvikling af virksomheden

Læs mere om JD Logistik A/S på jdlogistik.dk

Digitaliseringen har resulteret i færre administrative medarbejdere, øget tilgang af kunder, samt strømlining af processer

Resultat

P

Minimering af omkostninger

Bedre udnyttelse af medarbejdere, biler og inventar på baggrund af data fra IT systemerne.

P

Øget kundetilvækst

De nye digitale muligheder, har gjort det muligt for JD Logistik at tage markedsandele fra konkurrenter der er langt større.

P

Kunden først

Digitaliseringen har hjulpet med at der kan sammensættes processer og priser der passer til kundens behov.

Faktisk har vi i år solgt 7 biler og “kun” købt 4 nye. En beslutning som udelukkede blev truffet ud fra data. Ja det kan være en dyr investering at bygge de rigtige systemer til sin virksomhed, men på den lange bane, giver det vel markedets bedste afkast. Vi forsætter udvikling af vores system til stor glæde for både os selv og vores kunder, og glæder os til hvor det fører os hen.

– Jørgen Ditlev Jacobsen, Indehaver JD Logistik A/S

Lignende cases

Office Club

Office Club

Faktureringsprocessen er skåret ned fra flere dages manuelt arbejde, til få klik med musen.
Parken Sport og Entertainment

Parken Sport og Entertainment

App’en gør det let for facilitatorer at administrere netværket, kommunikere materiale ud og invitere til møder og events.
JD Logistik

JD Logistik

Digitaliseringen har resulteret i færre administrative medarbejdere, øget tilgang af kunder, samt strømlining af ...